zondag 26 september 2010

Fieldtrip: Cam-a-lot

Vrijdag 24 september ben ik naar cameraverhuur bedrijf Cam-a-lot, in Amsterdam gegaan. Omdat ze daar als een van de weinige bedrijven in Nederland een Red camera verhuren. Het was wel even zoeken, want het ligt een beetje weggestopt in een industrieterrein. Toen ik binnen kwam heb ik me meteen even voorgesteld en verteld dat ik uit interesse wilde rondkijken en om wat meer over Cam-a-lot te weten, daarna kreeg ik een rondleiding door het gebouw.

Als eerste kreeg ik de testruimte te zien, waarbij ze hun camera's testen op nieuwe aanpassingen van zowel hardware en bijvoorbeeld voor de RED camera ook op software updates. In de testruimte was nu een cameraman met medewerkers van Cam-a-lot bezig om een dode pixel uit zijn beeld te krijgen, dit was een fout die er in zat door een nieuwe software update en kon ook weer met de computer uit worden gehaald.


Daarna gingen we verder naar het deel van de verhuur, hier stonden kasten vol met camera's en accessoires.  Ze verhuren qua camera's zowat alles, ook fotocamera's zoals de Canon 7D en Mark 2.
Verder hebben ze qua apparatuur niet veel meer te bieden dan camera's, ze hebben wel lampen en wat geluidssetjes maar geen groot aanbod. Wat ze nog wel hebben zijn een heleboel verschillende dolly's, in alle soorten en maten.


Na de rondleiding heb ik nog even verder gepraat en gevraagd of dat ik hier ook terecht zou kunnen om camera's te testen of andere apparatuur uit te proberen. Dit was geen probleem en was welkom om nog een keer langs te komen. Ook sponsoren ze eindexamen films in de vorm van camera's en dolly's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Filmmaker op de WdKA