zondag 5 september 2010

Introductie + Western Film Research

Beste Lezers,

Welkom om mijn minor blog. Hier kunnen jullie mijn research zien die ik voor de minor doe, en ook mijn opdrachten die ik er voor maak.

Minor Sound & Image

Ik en Bart hebben het vorige week gehad over hoe we de "vrije opdracht" van de minor in zouden gaan vullen. Ik wilde graag een film maken waarbij geluid en muziek een grote rol spelen, en ook een stuk meer tijd aan het geluid te besteden dan mijn vorige projecten. Bart wilde graag een soundtrack voor een film gaan maken, en zo kwamen we op het idee om met z'n tweeën het script te schrijven voor een film. En dat ik dan regie/camera er voor zou gaan doen en Bart de Soundtrack.

We hebben al een klein opzetje voor onze film en het genre zal western worden. Dat houd in de dat de muziek zo zal klinken en ook de shots en montage stijl van western films.

Research

Onderwerp: Western film
Hoofdvraag: Wat maakt een western film een western?
Deelvraag 1: Bijna alle westerns spelen zich af tussen 1850 en 1900, hoe essentieel is dit voor een western?
Deelvraag 2:
Hypothese: Een Western heeft als kenmerken: een langzame opbouw van verhaal en montage, Lange shots, strijd tussen goed en slecht.


Films die we voor onze research gaan kijken:

The Gold Rush (1925)
The Wind (1928)
Th Ox-Bow Incident (1943)
The Treasure of the Sierra Madre (1948)
High Noon (1952)
The Searchers (1956)
Rio Bravo (1959)
The Magnificent Seven (1960)
The Man Who Shot Liberty Valance (1962)
A Fistful of Dollars (1964)
For a few Dollars more (1965)
Good, Bad, Ugly (1966)
Once upon a time in the West (1968)
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
The Wild Bunch (1969)
The Outlaw Josey Wales (1976)
Unforgiven (1992)
Tombstone (1993)
Seraphim Falls (2006)
The Assasination of Jesse James (2007)
3:10 to Yuma (2007)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Filmmaker op de WdKA